سرخط خبرها

رئیس هیات مدیره استقلال اطلاعیه این باشگاه را تکذیب کرد! | اوج ناهماهنگی

  • کد خبر: ۱۵۸۰۹۳
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
رئیس هیات مدیره استقلال اطلاعیه این باشگاه را تکذیب کرد! | اوج ناهماهنگی
باشگاه استقلال عملا به یک باشگاه ناهماهنگ تبدیل شده و رئیس هیات مدیره این باشگاه اطلاعیه روز گذشته را که روی خروجی کانال رسمی قرار گرفت، تکذیب کرده است!

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مسئولان باشگاه استقلال در روز‌های اخیر اظهارات متناقضی درباره موضوع کسر از امتیاز یا بسته شدن پنجره نقل وانتقالات داشته‌اند. درهمین راستا حجت کریمی، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال که این روز‌ها زمزمه سرپرستی موقت او به گوش می‌رسد نیز پیرامون احکام احتمالی از سوی فیفا توضیحاتی ارائه کرده است. کریمی می‌گوید: بایت کسر امتیاز و بستن پنجره هنوز دو هفته زمان داریم. دو هفته زمان داریم که بدهی‌ها را پرداخت کنیم و پنجره بسته نشود. اگر پنجره بسته هم شود بعد از پرداخت پول می‌توانیم پنجره را باز کنیم. کسر امتیاز برای این فصل نیست و باید منتظر رای‌های بعدی ماند.» 

وی ادامه داد:« تا آخر ماه باید پول را پرداخت کنیم. اگر پرداخت نشود پنجره استقلال بسته خواهد شد که بازهم جای نگرانی نیست، چون هر زمانی که پول پرداخت شود پنجره باز می‌شود. هواداران نگران نباشد، چون قول می‌دهم که این اتفاق رخ ندهد. موضوع کسر امتیاز اصلاً صحت ندارد و فضای مجازی فقط این مسائل را مطرح کرده و هواداران را نگران می‌کند. برای فصل جاری کسر امتیاز نداریم. خیال هواداران راحت باشد. » 

رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت:« حذف قطعی استقلال از آسیا صحت ندارد. اگر آقایان نامه‌ای دارند منتشر کنند. ما تا حدود ۲۵ خردادماه زمان داریم تا موارد مربوط به استقلال بررسی شود. تمام بارگذاری‌ها انجام شده است. متاسفانه سر موضوع استراماچونی فضایی را ایجاد کردند که این مشکلات ایجاد شد. هواداران نگران نباشند و هیچ کسر امتیازی شامل حال استقلال نخواهد شد. بازیکنان و کادر فنی بسیار زحمت می‌کشند و دلی در این شرایط سخت پیش می‌روند.»

***                                                                                

 صحبت‌های کریمی با ۲ اطلاعیه رسانه رسمی استقلال که یکشنبه منتشر شدند، کاملا در تضاد است. به طور خلاصه در اطلاعیه اول آمده بود: این طور نیست که مهلت پرداخت طلب استراماچونی ۳۱ فروردین باشد. باشگاه درخواست گرندز پرونده را داده و با توجه به اینکه هنوز گرندز رای اعلام نشده، مهلت بیشتری برای پرداخت این پول وجود دارد و اعلام تاریخ نهایی ۳۱ فروردین، درست نیست.

استقلالی‌ها در اطلاعیه بعدی توضیحات بیشتری ارائه کرده و نوشتند: با توجه به اینکه باشگاه استقلال درخواست جزئیات رأی را کرده، اجرای رأی معلق شده است و هر زمان که جزئیات رأی صادر شود، باشگاه استقلال ۲۱ روز جهت اعتراض به آن فرصت دارد. به همین دلیل، چون هنوز جزئیات رأی اعلام نشده، فرصت ۵۱ روزه برای پرداخت طلب استراماچونی هم آغاز نشده است.

 استقلال از فیفا خواسته تا جزئیات رأی استراماچونی برای این باشگاه ارسال شود. هرگاه که این جزئیات برای آبی‌ها ایمیل یا فکس شود، از آن تاریخ، آبی‌ها ۲۱ روز جهت اعتراض و ۳۰ روز جهت پرداخت فرصت دارند. در نتیجه به طور قطع، ددلاین تعیین‌شده تا ۳۱ فروردین صحیح نیست و اگر فرض کنیم که همین فردا درخواست گرندز رأی پرونده به دست باشگاه استقلال برسد، آبی‌ها از فردا به مدت ۲۱ روز زمان دارند تا به رأی اعتراض کنند (که بعید است این اتفاق رخ دهد) و پس از پایان آن ۲۱ روز، مجددا ۳۰ روز زمان دارند تا این پول را پرداخت کنند. به عبارتی، آبی‌ها از لحظه ارسال جزئیات رأی، ۵۱ روز زمان دارند.

مشخص نیست که چرا رئیس هیئت مدیره استقلال از متن ۲ اطلاعیه مهمی که روز یکشنبه از سوی این باشگاه صادر شد، بی‌اطلاع بوده و یا بر قوانین مربوطه تسلط نداشته است. اما بخش عجیب گفته‌های بعدی او آنجا بود که مدعی شد استقلال هنوز از لیگ قهرمانان آسیا کنار نرفته و آبی‌ها در حال ارسال و بارگذاری مدارک هستند!

این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۹ ماه پیش ددلاین ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) را برای بارگذاری مدارک جهت دریافت مجوز حرفه‌ای تعیین کرده بود و معلوم نیست استقلالی که طلب استراماچونی را نداده، چگونه هنوز شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و به نظر می‌رسد که رئیس هیئت مدیره آبی‌ها، در حال دادن امید‌های واهی به هوادارانش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->